torsdag 17 januari 2008

I mina onda tankar


I mina onda tankar finns uppenbarelsen av huden som jag snittar upp med kniv och av blodådrorna som jag sliter sönder likt ett tunt tyg, där finns ord också, som jag är rädd att höra: skära, stycka, åderlåta. I mina onda tankar finns besattheten av det inre, som kanske är symbolen för hemligheten som ska bäras, men en hemlighet som är så stor att ingen känner till dess verkliga vidd, det är en fantasibildshemlighet, som blir större och större för varje generation, det är alla små rädslors hemlighet, det är också för den hemligheten som jag kommer hit till dig, som jag bönar och ber dig, i mitt huvud, eftersom jag fortfarande behärskar tårarna; jag vill vara stark inför dig, för jag står inte ut med tanken på att bli svag. Nina Bouraoui
(Fotograf: Okänd)

Inga kommentarer: